Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Datalek bij Aegon

15-09-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
68 keer bekeken
  •  
930 x 520 hacken privacy online
Tientallen klanten van Aegon hebben abusievelijk een verkeerd hypotheekoverzicht opgestuurd gekregen. De oorzaak is een datalek bij de verzekeraar en financieel dienstverlener. De Autoriteit Persoonsgegevens is ingelicht. Dat meldt het AD.
Volgens Aegon zijn 67 klanten getroffen door het datalek. Zij kregen een hypotheekoverzicht in de brievenbus met de naam van een andere klant erop. Onduidelijk is voorlopig hoe de fout kon worden gemaakt, maar het bedrijf betreurt de misser enorm. ,,Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren", zegt woordvoerder Anita Wassink.

Kleine groep

Ze beklemtoont dat het om een zeer kleine groep klanten gaat. Aegon verstuurt dagelijks duizend hypotheekoverzichten en telt 230.000 klanten met een hypothecaire lening. Ook stonden er geen adresgegevens of financiële informatie, zoals de hoogte van de hypotheek, vermeld.
Bron: AD/ANP

Meer over:

aegon, datalak
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor