Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Discriminatieknop in app Uber

30-07-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Uber
Vanaf vandaag heeft taxibedrijf Uber een speciale klachtencategorie om discriminatie te melden. De optie in de app is toegevoegd omdat een dragqueen een paar weken geleden in Amsterdam werd geweigerd door een chauffeur. Dat meldt de NOS.
Passagiers én bestuurders kunnen er allebei gebruik van maken.De 'meldknop' is gelanceerd vanwege de Pride-week in Amsterdam, maar blijft daarna ook nog beschikbaar. De knop is alleen in Nederland beschikbaar, maar als het aanslaat dan wordt het mogelijk ook in andere landen ingevoerd.
De taxidienst werkte samen met dragqueen Jennifer Hopelezz, zij werd namelijk geweigerd door een chauffeur. Samen met Uber heeft ze een voorlichtingsfilmpje gemaakt.
Bron: NOS/ANP

Meer over:

uber, discriminatie
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor