Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Dubbele afschrijving bij Disney Plus: dit moet je doen

16-03-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
12439 keer bekeken
  •  
Disney Plus
Vandaag heeft Disney per ongeluk de maandelijkse abonnementskosten twee keer afgeschreven. Wat kun jij in dit geval het beste doen?
Update 23-03-2021

Eerder meldde Gostreaming op basis van informatie van de Disney klantenservice, dat Disney Plus-klanten het bedrag konden storneren. Nu blijkt dit niet te kloppen. Disney is momenteel bezig met restituties. Je hoeft dus niet zelf te storneren. Als je een mail krijgt dat je abonnement beëindigd is, dan moet je het abonnement opnieuw activeren.
Het is nog onduidelijk waarom Disney dubbel heeft geïncasseerd. Aan de fan-site Gostreaming laten ze weten het probleem momenteel te onderzoeken. Het bedrijf adviseert om één van de betalingen te storneren. Het maakt daarbij niet uit welke. Op vragen van Kassa heeft Disney Plus niet gereageerd.

Storneren

Het terugboeken van geld (beter bekend als ‘storneren’) kan binnen acht weken nadat het geld is afgeschreven. Dit kun je zelf doen via internetbankieren, maar je kunt ook de bank vragen dit voor jou te doen. Als de automatische incasso onterecht blijkt te zijn, dan heb je dertien maanden de tijd om het geld terug te boeken. Dit kan alleen via de bank. Let wel op: er kunnen kosten aan verbonden zijn als er wél een rechtsgeldige machtiging door jou is gegeven voor de afschrijving. De bank controleert overigens niet van tevoren of een incasso terecht of onterecht is.
In dit artikel leggen we meer uit over onterechte afschrijvingen, storneringen en waar je verder op moet letten.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor