Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Eigen Huis introduceert meldpunt betalingsproblemen

03-05-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
huis7_08.jpg
Zo'n 80.000 huishoudens hebben een betalingsachterstand van vier maanden of langer op hun hypotheek. Een nog veel grotere groep heeft te maken met betalingsproblemen van kortere duur of ziet die binnenkort aankomen. Door de groeiende werkloosheid dreigt het aantal probleemgevallen alleen maar verder op te lopen.
Hulp banken
Banken zeggen dat ze hun klanten die betalingsproblemen hebben - of die in zo'n situatie dreigen te komen - met raad en daad bijstaan. Maar gebeurt dat ook? Vereniging Eigen Huis wil het graag weten en verzamelt zowel de positieve als negatieve ervaringen van huiseigenaren.
Banken aanspreken
Vereniging Eigen Huis verzamelt en analyseert de ervaringen van huiseigenaren met een (verwachte) hypotheekachterstand bij hun geldverstrekker. Als de meldingen daartoe aanleiding geven spreekt de vereniging geldverstrekkers op de klachten aan, om verbeteringen in de dienstverlening te bespoedigen.
Bron: Vereniging Eigen Huis
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor