Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Energieleverancier Enstroga vraagt klanten om vrijwillig te vertrekken

27-10-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
949 keer bekeken
  •  
lamp energie stroom 1127

Klanten van energieleverancier Enstroga die niet akkoord gaan met een verhoging van de tarieven voor stroom en gas, worden gevraagd om vrijwillig over te stappen naar een andere energiemaatschappij. De energiemaatschappij vreest voor zijn voortbestaan als klanten blijven en niet akkoord gaan met de verhoogde tarieven, laat Enstroga weten in een brief. Kassa besteedde 23 oktober ook aandacht aan de praktijken van Enstroga.

Enstroga zegde contacten eenzijdig op als klanten niet akkoord gingen met de hogere prijzen vanwege de prijsstijgingen op de markt voor stroom en gas. De toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) riep ze een halt toe, omdat het eenzijdig opzeggen van de levering van stroom en gas in het winterseizoen van oktober tot april niet is toegestaan. Op last van de toezichthouder moet Enstroga energie blijven leveren aan klanten die niet akkoord zijn gegaan met de hogere tarieven.

De maatregel is volgens de energiemaatschappij "extreem oneerlijk" voor kleine leveranciers. Enstroga vraagt in een brief aan klanten akkoord te gaan met de hogere prijzen, maar wijst ook op alternatieven. Volgens de nieuwe tarieven van Enstroga is een gemiddeld huishouden maandelijks 360 euro kwijt per maand. De energiemaatschappij erkent dat het niet de goedkoopste is en wijst daarbij nadrukkelijk op aanbiedingen bij andere energieleveranciers. ANP

Bekijk hieronder de uitzending van Kassa over het eenzijdig wijzigen van energiecontracten.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor