Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

EU wil weten of huismerken innovatie remmen

11-12-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
pizza_schappen.jpg
Brussel gaat de Europese voedingsmiddelensector onder de loep nemen. De Europese Commissie wil weten of de concentratie in de sector heeft geleid tot een kleinere keuze voor consumenten. Daarnaast wil het dagelijks bestuur van de EU weten of huismerken van supermarktketens de innovatie in de Europese voedingsindustrie hebben geremd.
Geklaagd
Europees commissaris Joaquin Almunia (Mededinging) zei dinsdag dat er verscheidene partijen geklaagd hebben over de Europese voedingsmiddelensector. ,,We hebben meer gegevens nodig om deze claims te staven. Daarom starten we dit onderzoek.' ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor