Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Extreme vraag naar zeep doet Colgate-Palmolive goed

31-07-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
58 keer bekeken
  •  
zeeppomp desinfectie 930

Colgate-Palmolive, maker van onder andere zeep, shampoo en tandpasta kwam het tweede kwartaal goed door. Het Amerikaanse bedrijf profiteerde ervan dat bepaalde producten uit vrees voor infectie met het coronavirus veel werden afgenomen.

De coronacrisis zorgde volgens topman Noel Wallace wel voor veel uitdagingen. Zo liepen sommige producten juist minder goed en waren er ongunstige wisselkoerseffecten. Uiteindelijk kwamen de totale opbrengsten 1 procent hoger uit dan in 2019 met 3,9 miljard dollar. De winst liep op van 586 miljoen tot 635 miljoen dollar.

Colgate-Palmolive heeft nog geen nieuwe financiële prognoses voor 2020 naar buiten gebracht. Daarvoor is de situatie rond het coronavirus volgens het bedrijf nog te onzeker. Wallace waarschuwde in mei nog dat de extra omzet door gehamster van consumenten voor de totale verkopen dit jaar waarschijnlijk geen effect heeft. Volgens hem kopen mensen die voorraden hebben aangelegd in de loop van het jaar juist weer minder zeep en overige producten. ANP

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor