Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Facebook: concurrentie wint terrein bij jeugd

30-05-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Logo_Facebook_08.jpg
Facebook ziet de concurrentie van andere sociale media als Twitter en Tumblr toenemen. Dat heeft operationeel directeur Sheryl Sandberg woensdag gezegd in een interview tijdens een conferentie over technologie in Californië.
'Geen reden tot zorg'
Volgens Sandberg neemt het aantal leden onder jongeren nog altijd toe, maar groeit de concurrentie in die leeftijdsgroep harder. De topvrouw vindt dat echter nog geen reden tot zorg. Tieners blijven ,,zeer actieve en betrokken Facebookgebruikers'', en het bedrijf is nog altijd leider in een groeiende markt, zei zij.
Omzet
Het aantrekken en behouden van jonge gebruikers is van groot belang voor Facebook. Zij vormen een aantrekkelijke doelgroep voor adverteerders, en die moeten het leeuwendeel van de omzet van het internetbedrijf binnenbrengen. Het bedrijf investeert dan ook fors in verbetering van vooral zijn mobiele apps.
Sinds de beursgang in mei vorig jaar heeft Facebook meer dan een derde van zijn marktwaarde verloren. Hoewel het bedrijf de omzet nog altijd flink weet op te voeren, zijn beleggers niet overtuigd van de toekomstbestendigheid van het verdienmodel van het sociale netwerk. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor