Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Gedragscode betaalde sms-dienst wordt strenger

05-03-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
467 keer bekeken
  •  
mobiel-930x520
De Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten komt met strengere regels voor betaalde sms-diensten. Dat vertelt voorzitter Judith Thompson in het consumentenprogramma Kassa naar aanleiding van 1000 klachten die de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten heeft binnen gekregen over betaaldienst 4239.
Deze sms-dienst heeft bewust misleidende smsjes verstuurd waardoor mensen niet wisten dat ze een betaald sms-abonnement afsloten. Mensen dachten mee te doen aan een prijsvraag, maar in plaats van een prijs te winnen kregen ze torenhoge telefoonrekeningen. Dat mag niet meer gebeuren vindt Thompson. "Binnen een aantal weken willen we de gedragscode aanpassen. De bedoeling is dat mensen niet meer 'OK' sms-en wanneer ze de dienst willen afnemen, maar dat ze het smsje moeten beantwoorden met 'BETALEN'. Hiermee verwachten we dat mensen zich bewust zijn dat ze gaan betalen voor die dienst. Dat is nu nog niet altijd duidelijk." Deze strengere gedragscode moet binnen een aantal weken geregeld zijn.
Bekijk hier het item uit onze uitzending.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor