Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Genomineerden Gouden Windei passen product aan

15-12-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Gouden Windei 2017 foodwatch 930x520
Een aantal genomineerden voor het Gouden Windei 2018, de verkiezing van het ,,meest misleidende'' voedingsproduct, hebben hun product aangepast. Albert Heijn past twee producten aan, Aldi en Vomar één. Dat laat de organisator van de verkiezing foodwatch zaterdag weten.
Volgens foodwatch gaat Albert Heijn op de zoete aardappelpuree vermelden dat het product (vooral) gewone aardappel bevat. Ook zal de supermarkt bij de Zaanse Hoeve kaasplakken niet meer rekenen met een portiegrootte van minder dan een kaasplak, wat suggereerde dat er minder calorieën in zaten. Aldi gaat op de Olijf bak&braad op de voorkant vermelden dat het product voor (slechts) 21 procent uit olijfolie bestaat en Vomar zal 'roomboter' uit de naam halen van hun Roomboter rozijnenbollen, waarin slechts 0,3 procent roomboter zit.

Protest

De verkiezing is negen jaar geleden door foodwatch in het leven geroepen als protest tegen ,,marketingleugens'' en claims die op verpakkingen staan, maar niet worden waargemaakt. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor