Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Geurtje en wijn goedkoper voor cupido'

12-02-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
valentijn 930x520
Prijsbewuste Nederlanders die hun geliefde voor Valentijnsdag een aardigheidje cadeau willen geven, doen er goed aan een geurtje te kopen. Het economisch bureau van ING heeft uitgerekend dat veel populaire valentijnscadeautjes afgelopen jaar in prijs zijn gestegen, maar parfums zijn juist zo'n 1,5 procent goedkoper geworden.
Een fles wijn is eveneens een fractie voordeliger. Chocolade steeg juist stevig in prijs, met bijna 3 procent. Ook stellen die zondag een avondje uitgaan, merken dit in hun portemonnee. Voor een etentje in een restaurant ben je nu bijna 2 procent meer kwijt dan vorig jaar, entreekaartjes voor het theater of de bioscoop kosten ruim 2 procent meer.
Overigens is het aantal Nederlanders dat iets aan Valentijnsdag doet al jaren beperkt. Slechts een op de vijf mensen met een partner steekt er geld in, blijkt uit onderzoek van ING. Gemiddeld denken ze zo’n 16 euro te spenderen aan hun geliefde. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor