Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Greenpeace laakt 'groene illusie' Coca-Cola

21-11-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
52 keer bekeken
  •  
Coca Cola fles 930x520
Greenpeace heeft een klacht ingediend tegen Coca-Cola bij de Reclame Code Commissie. De milieuorganisatie vindt dat het frisdrankbedrijf ,,groene illusies'' verkoopt door in een advertentie goede sier te maken met het feit dat alle verpakkingen van het bedrijf ,,100 procent recyclebaar'' zijn.

Veel flessen in oven of milieu

Dat betwist Greenpeace niet, maar de organisatie vindt dat ,,helemaal geen prestatie": alle PET-flessen zijn namelijk recyclebaar. Greenpeace wijst erop dat in de praktijk echter veel flessen in de verbrandingsoven belanden. ,,Of in het milieu.''

Hervulbare flessen beter dan wegwerp flessen

Coca-Cola meldt in de advertentie dat de eigen colaflessen van 1,5 liter voor 50 procent uit gerecycled plastic bestaan. Bij kleine flesjes is dit 25 procent. Daarnaast claimt het bedrijf dat het verpakkingen steeds lichter maakt, waardoor minder energie en grondstoffen nodig zijn. Greenpeace merkt daarbij op dat Coca-Cola het alleen heeft over de wegwerpflessen die het bedrijf sinds 2006 maakt. Daarvoor gebruikte het bedrijf hervulbare flessen waar volgens Greenpeace minder energie en grondstoffen voor nodig waren. ANP
Kassa staat in de week van 20 november tot en met 26 november geheel in het teken van afval scheiden! Want hoe zit het nou precies, mag je kristalglas wél in de glasbak doen? En hoe zit het met een chipszak? We bespreken de zin en onzin van afval scheiden.
Volg de week van het afval ook op Facebook , Twitter en Instagram
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor