Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Greenpeace start met Mispaksel 2019

08-07-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
greenpeacelogo930x520
Greenpeace vraagt andermaal aandacht voor etenswaren in overbodig plastic ofwel 'mispaksels'. Iedereen die wil, kan vanaf heden een verpakking nomineren voor de titel Mispaksel van 2019. Het is de tweede keer dat deze titel te verwerven valt. In het najaar moet duidelijk worden wie de huidige titelhouder, de per stuk verpakte winegums van Red Band, opvolgt. De bekendmaking van de Mispaksel 2018 werd vorig jaar gedaan in Kassa.
De supermarkten liggen nog altijd vol met plastic waarvan velen zich afvragen of dat nou allemaal niet anders kan. "Als consument is het onmogelijk om geen plastic te kopen en we merken dat steeds meer mensen zich hieraan ergeren. Met deze verkiezing roepen we supermarkten en levensmiddelenbedrijven op om te investeren in alternatieven. Het moet en kan anders", zegt Anne Wijers, campagneleider plastic van Greenpeace.

Nomineren

Nomineren kan door etenswaren in plastic op de foto te zetten en te delen via Facebook, Instagram of Twitter met de hashtag #mispaksel. Gewoon een mailtje sturen kan ook, naar mispaksel@greenpeace.nl .
Mispaksels nomineren kan tot en met 31 augustus. Vanaf september kan er online worden gestemd. De winnaar wordt in het najaar bekend.

Bekijk hieronder de uitreiking van de Mispaksel 2018 in Kassa ↓

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor