Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Grootste stijging reclame-uitgaven in 5 jaar

09-07-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
156 keer bekeken
  •  
geld contant
In 2018 zijn de uitgaven aan reclames in Nederlandse media het hardst gestegen in vijf jaar tijd. De zogeheten netto-mediabestedingen stegen geholpen door de economische groei met 3,3 procent tot ruim 4,5 miljard euro, meldt marktonderzoeksbureau Nielsen.
Deze stijging komt voor het grootste deel op het conto van online reclame. De uitgaven aan buitenreclame stegen, na reclames op internet (plus 8 procent), met dik 6 procent verhoudingsgewijs het meest. Deze out-of-home-advertenties spelen overigens een beduidend kleinere rol dan andere vormen van reclame, zoals op televisie. De uitgaven aan tv-spotjes stegen met 3 procent.
Aan adverteren in allerlei soorten tijdschriften werd aanmerkelijk minder besteed. Dat geldt ook voor huis-aan-huisbladen, bioscoopreclames en folders. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor