Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

H&M komt met nieuwe formule

29-03-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
89 keer bekeken
  •  
H&M_930x520
Hennes & Mauritz (H&M) zet komend najaar een nieuwe winkelformule in de markt. Onder de naam ARKET worden daarbij 'basics' voor vrouwen, mannen en kinderen en interieurartikelen aangeboden, tegen iets hogere prijzen dan bij de bekende H&M-winkels.
Londen
De eerste ARKET, die ook merken van buiten het Zweedse concern zal verkopen, opent in het najaar zijn deuren in Londen. De artikelen van de winkel zijn dan ook in achttien Europese landen online te bestellen. Na die in Londen volgen openingen in Brussel, Kopenhagen en München, aldus H&M donderdag.
47 miljard kroon
ARKET wordt het achtste merk van het concern, na onder meer H&M, COS, & Other Stories en H&M Home. Het concern zag zijn nettowinst in het eind februari afgesloten eerste kwartaal stabiliseren op 2,5 miljard Zweedse kroon (257 miljoen euro). De omzet steeg met 7 procent naar 47 miljard kroon.
In 65 landen actief
Met zijn H&M-winkels is het concern inmiddels in 65 landen actief. Daar komen dit jaar Kazachstan, Colombia, IJsland, Vietnam en Georgië bij. Ondertussen wordt gewerkt aan een nieuwe uitstraling van de winkels en wordt scherp gekeken welke filialen niet goed draaien, zodat die kunnen worden gesloten. Die ingrepen zullen de resultaten in de loop van dit jaar geleidelijk gaan ondersteunen, stelde het bedrijf. ANP

Meer over:

h&m, arket
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor