Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Helft consumenten heeft klachten over webwinkelen

02-12-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
laptop webshop online 1127
De helft van de Nederlanders heeft klachten over online winkelen. Vooral pakketjes die te laat bezorgd worden is een grote ergernis. Uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat een derde hierover klaagt. Het onderzoek is gedaan onder duizenden mensen.
Vergeleken met een paar jaar geleden is er een toename aan klachten. In 2015 zei 40 procent van de mensen weleens problemen te ervaren met onlineaankopen. Een trend is dat Nederlanders steeds vaker en meer via internet kopen. 79 procent van de twaalfplussers, dat is zo’n 11,8 miljoen mensen, heeft dit jaar iets online gekocht. Vier jaar geleden was dat nog 70 procent. Kleding en sportartikelen worden steeds meer online verkocht, maar ook vakanties, reizen en tickets voor evenementen worden vaker online gekocht. Daarnaast worden maaltijden bestellen bij restaurants en fastfoodketens ook steeds vaker gedaan.

Fysieke winkel

Niet iedereen wil iets kopen via een webshops. Vier op de vijf mensen gaven aan dat ze liever een echte winkel bezoeken om bijvoorbeeld het product te kunnen zien. Drie op de tien waren bezorgd over privacy en veiligheid en wilden dan ook geen creditcard- of persoonlijke gegevens afgeven. Ruim een kwart gaf aan niet te weten hoe webwinkelen moet. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor