Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hulpsint bestelt vaker online

05-12-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
chocoladeletetr sinterklaas pepernoten 1127

Steeds meer hulpsinten hebben pakketjes online gekocht. Bijna vier op de tien pakjes voor Sinterklaas (38 procent) zijn voor de aankoop online opgezocht. Dat berekende het ING Economisch Bureau. Gemiddeld wordt zowel online als in de winkel voor 77 euro uitgegeven aan een cadeau.

Meer dan 100 euro

Een op de vier (26 procent) Nederlanders houdt de uitgaven voor het heerlijk avondje beperkt tot 20 euro. Drie op de tien vindt dat niet genoeg zo. Zij geven juist meer dan 100 euro uit, zo werd in het onderzoek aangeduid.

Kerstman

Dertigers en veertigers vieren Sinterklaas volgens de bank relatief vaak. Dat zorgt thuis voor veel vermaak. Twintigers en vijftigers hebben vaker Kerst als voorkeur. Sinterklaas komt bij ruim een kwart van de huishoudens niet door de deur. Daar is alleen de Kerstman welkom. ANP

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor