Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Incassobureau past agressieve werkwijze aan

19-03-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
59 keer bekeken
  •  
betalen930x520
Incassobureau Hendriks gaat minder agressief achter wanbetalers aan. Het bedrijf belooft dat na meerdere gesprekken met de consumentenwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Hendriks hanteerde een nogal agressieve werkwijze. Zo drong het incassobureau bij consumenten aan op betaling door zeer korte betaaltermijnen te stellen. Ook dreigde het bedrijf met gerechtelijke kosten voor rekening van de consument, wat niet tot de toegestane dwangacties behoort. ACM ontving meerdere klachten van consumenten over de handelswijze van Hendriks.

Aanpassen

Het incassobedrijf past per direct zijn werkwijze en gedragscode aan. Vanaf nu hanteert Hendriks een betaaltermijn van vijf werkdagen, zoals voorschreven door de ACM, en zet het bedrijf de consumenten niet overmatig onder druk. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor