Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kifid rondt 75 klachten over woekerpolissen af

22-07-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kifid logo 930
Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) heeft de afgelopen zes maanden 75 klachten over woekerpolissen afgerond. Door bemiddeling is voor een derde hiervan een oplossing gevonden, tot tevredenheid van consument en verzekeraar. De geschillencommissie heeft in 43 zaken uitspraak gedaan.
Beleggingsverzekeringen, ook wel woekerpolissen, vormen een slepende kwestie waarbij veel klanten zich gedupeerd voelen. In 2006 kwam aan het licht dat bij veel beleggingsverzekeringen veel te hoge kosten in rekening zijn gebracht. Nog altijd ontvangt Kifid nieuwe klachten. Het afgelopen halfjaar dienden 45 consumenten een klacht over een woekerpolis in bij Kifid.

Nog honderden klachten bij Kifid

Er liggen nog meer dan 600 klachten over woekerpolissen op de plank bij Kifid. "Bij de start van de aanpak voor de behandeling van beleggingsverzekeringsklachten in april 2018 was de voorraad nog 827", zegt Eveline Ruinaard, voorzitter van de geschillencommissie. De afgelopen jaren heeft het financiële klachteninstituut circa 400 zaken afgerond.

Kifid: verder op ingeslagen weg

"Wij zullen doorgaan op de ingeslagen weg: bemiddelen waar dat mogelijk is en als dat niet lukt, doet de geschillencommissie een uitspraak", aldus Eveline Ruinaard van het Kifid. "Die uitspraken maken duidelijk wat onze koers is. Op basis daarvan zien we partijen er alsnog samen uitkomen. Dat biedt vaak sneller duidelijkheid dan nog verder procederen." ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor