Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klacht over prijsafspraken Ahold Delhaize

13-09-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
89 keer bekeken
  •  
ahdelhaize
Branchevereniging FNLI heeft een klacht ingediend bij de Stuurgroep Eerlijke Handelspraktijken over Ahold Delhaize. Sinds de fusie zou het supermarktconcern minder willen betalen aan zijn belangrijkste leveranciers en dat is volgens de levensmiddelenvereniging tegen de regels.
CEH
In de Code Eerlijke Handelspraktijken staat onder meer dat contracten moeten worden gerespecteerd en dat prijzen niet met terugwerkende kracht kunnen worden aangepast. Dat moet voorkomen dat supermarkten hun macht misbruiken om leveranciers te dwingen hun prijzen te verlagen.
Wijziging afspraken
Bij de NLFI komen echter meerdere signalen binnen dat Ahold Delhaize zich niet aan eerdere prijsafspraken zou houden. De federatie wil dat de stuurgroep de klacht nu onderzoekt.
Ahold Delhaize geeft in een reactie aan de gedragscode te onderschrijven. Van een eenzijdige wijziging van afspraken is volgens het supermarktconcern geen sprake. Het bedrijf voert individuele gesprekken met leveranciers om tot overeenstemming te komen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor