Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klachtenregen over abonnementen kortingsites

03-11-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
60 keer bekeken
  •  
930x520 CrownCard
De Consumentenbond wordt overspoeld met klachten over bedrijven die telefonisch kortingsabonnementen aanbieden.
Crowncard
Volgens de bond kwamen er in korte tijd meer dan 2000 klachten binnen over organisaties als De Beste Korting, WeekendjeGenieten, Crowncard, Kortingscenter, Big Mundo, Megapot en Reisvoordeelvoucher.
Eenmalig bedrag
Deze bedrijven verkopen kortingsabonnementen. Daarmee kunnen consumenten diverse producten en reisjes aanschaffen met korting of meedoen aan winacties. Ze benaderen consumenten telefonisch met het verhaal dat ze vrijblijvend kunnen kennismaken met zo’n abonnement. Maar als er niet binnen de proeftijd wordt opgezegd, wordt er eenmalig een bedrag van circa 100 euro in rekening gebracht.
Ongeldig
Dit mag niet omdat een telefonische overeenkomst voor een dienst niet geldig is zonder handtekening. Gedupeerde consumenten hoeven dus niet te betalen, stelt de Consumentenbond. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor