Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klant mijdt koopavond

13-05-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
winkelen2_12.jpg
De traditionele koopavond in binnensteden krijgt steeds minder belangstelling. In de afgelopen drie jaar daalde het aantal bezoekers, met gemiddeld 30 procent. Dat blijkt uit een berekening van bureau CityTraffic dat passantenaantallen in binnensteden bijhoudt, schrijft De Telegraaf.
Utrecht
Van de vier grote steden liep de belangstelling voor koopavond in Utrecht het meest terug. Daar halveerde het aantal bezoekers in drie jaar tijd. Ook in Amersfoort gaat het slecht. Alleen de koopavond in Amsterdam houdt stabiele bezoekersaantallen.
Afschaffen
In Leiden is zelfs discussie ontstaan over het afschaffen van koopavond. Winkeliers zouden in ruil op zaterdag langer open mogen blijven.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor