Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klanten KPN en Telfort eisen schadevergoeding

10-11-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bellen_groot_20.jpg
Klanten van de telecomproviders KPN Mobiel, KPN Hi en Telfort eisen een schadevergoeding voor teveel in rekening gebrachte telefoonkosten. Zij voelen zich benadeeld omdat belseconden worden afgerond naar hele minuten, terwijl aan hen niet duidelijk is gemaakt dat deze kosten worden afgerond. Dit maakte Stichting Belverlies.nl, een onderdeel van Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO), donderdag bekend.
Verbod op afrekenen per minuut
De stichting die namens de klanten optreedt, eist ook een verbod op het afrekenen per minuut. Volgens Belverlies.nl betalen klanten gemiddeld meer dan 100 euro per jaar te veel voor mobiel bellen door deze praktijken. De telecomproviders verdienden hiermee gezamenlijk al honderden miljoenen euro's, volgens een berekening van de stichting.
Dagvaarding
,,Gezien partijen er buitengerechtelijk niet uit konden komen, is nu de enige mogelijkheid om KPN en Telfort te dagvaarden'', zegt woordvoerder Ferdy Roet van Belverlies.nl. De dagvaarding aan de telecombedrijven is het startsein voor een collectieve procedure die Belverlies zal voeren namens vooralsnog 157 aangemelde klanten.
ANP
Bekijk ook het Kassa item van 29 oktober 2011 Welke providers ronden uw belminuten af?
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor