Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klantgegevens easyJet gestolen

19-05-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
easyjet 1127
Vliegmaatschappij easyJet is getroffen door een grote dataroof. Kwaadwillenden hebben toegang gekregen tot de gegevens van 9 miljoen klanten. Onder meer mailadressen en reisplannen waren zichtbaar. De daders hebben bij 2208 klanten creditcardgegevens verkregen, aldus easyJet dinsdag. Paspoortgegevens zijn niet bij de daders terecht gekomen.
Het is niet bekend wie er achter de dataroof zit. Wel spreekt easyJet van een aanval van een zeer geavanceerde bron. De vliegmaatschappij zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat persoonlijke informatie is misbruikt, al kan informatie over reisplannen gebruikt worden voor phishing. Mensen kunnen schadelijke, maar echt ogende links toegestuurd krijgen.

Geen bericht, goed bericht

EasyJet zegt contact te hebben opgenomen met de mensen van wie de creditcardgegevens zijn gelekt en de komende dagen zal het bedrijf andere klanten informeren. Als er geen contact wordt opgenomen, is er geen toegang geweest tot je informatie, laat easyJet weten. Ook zegt het bedrijf het cybersecuritycentrum van de Britse overheid en Britse privacywaakhond te hebben geïnformeerd over de dataroof. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor