Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kleine chocolademerken zijn het duurzaamst

11-10-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1295 keer bekeken
  •  
chocola-930x520
Grote chocoladeproducenten slagen er niet in om hun productie vrij te maken van kinderarbeid en ontbossing. Kleinere producenten, waaronder het Nederlandse Tony's Chocolonely zijn daar een stuk beter in, blijkt uit een overzicht van Green America.
Boosdoeners zijn Godiva, Ferrero (van Kinder chocolade en Mon Chéri) en Mondolez (Milka, Côte d'Or). Andere chocolademerken Mars en Nestlé (KitKat, Bros) doen het iets beter. De kleinere producenten hebben meer succes. Bedrijven als Alter Eco en Divine maken geen gebruik van kinderarbeid, betalen eerlijke prijzen aan cacaoboeren, nemen maatregelen om ontbossing tegen te gaan en doneren aan goede doelen. Ook het Nederlandse Chocolonely behoort tot de top als het gaat om duurzaamheid.
De meeste cacao wordt verbouwd door arme boeren in Ghana en Ivoorkust. Volgens Green America werken er 2 miljoen kinderen in de cacaoteelt in West-Afrika. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor