Telecomprovider KPN heeft bijna 13.000 klanten gecompenseerd omdat zij bij het verlengen van hun abonnement een beloofde korting niet ontvingen. De compensatie volgt na ingrijpen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), die meerdere klachten over het probleem binnenkreeg.
Tussen mei 2024 en mei 2025 bood KPN aan klanten met vaste telefonie en internet een verlengingskorting aan. Die korting zou automatisch van hun maandbedrag worden afgehaald zodra het nieuwe contract inging. Maar volgens KPN ging het mis door een fout in hun interne systeem, waardoor de korting bij duizenden klanten helemaal niet werd toegepast.
Via consumentenloket ConsuWijzer kwamen er klachten binnen bij de ACM. Na gesprekken met de toezichthouder besloot KPN alle gedupeerde klanten alsnog te compenseren.
De hoogte van de compensatie hangt af van de duur van het verlengde contract.
Klanten die hun abonnement met één jaar verlengden, krijgen 60 euro terug.
Bij een verlenging van twee jaar gaat het om 120 euro.
Volgens KPN zijn alle betrokken klanten inmiddels benaderd per e-mail of brief en hebben zij de vergoeding ontvangen.
De ACM laat weten dat zij in dit soort gevallen bedrijven aanspreekt op hun werkwijze. Dat is volgens de toezichthouder een snellere manier om klanten te helpen en toekomstige fouten te voorkomen.
Ben je klant bij KPN en twijfel je of jouw korting goed is toegepast? Controleer dan je facturen en contractverlenging. Heb je te veel betaald, neem dan contact op met KPN-klantenservice. Kom je er niet uit, dan kun je terecht bij ConsuWijzer voor advies.
Bronnen: ACM, KPN
Meer over:
kpn, compensatie, geld, acm, klantenservice, vergoeding, abonnement, korting, internetabonnement, computers & telefonieMeld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!