KPN wil marktaandeel breedband vergroten
10-05-2011
• leestijd 1 minuten
Telecomconcern KPN wil zijn marktaandeel op de Nederlandse breedbandmarkt in de periode tot 2015 vergroten van 41 tot meer dan 45 procent. Op de mobiele markt wil het zijn marktaandeel van 47 procent behouden. Dat maakte KPN dinsdag bekend bij de presentatie van het nieuwe strategische plan tot en met 2015.
,,We gaan onze organisatie vereenvoudigen en de dienstverlening sterk verbeteren. Dit zal een positief effect hebben op de klanttevredenheid en de reputatie van KPN'', aldus de recent aangetreden topman Eelco Blok in een toelichting.
KPN beoogt in 2012 een vrije kasstroom van ongeveer 2,4 miljard euro en een dividend per aandeel van 0,90 euro. Voor 2011 mikte het bedrijf op een dividend van 0,85 euro, en een vrije kasstroom van meer dan 2,4 miljard euro. In 2013 moet het dividend op 0,95 euro uitkomen.
ANP