Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kruidvat past voorwaarden surprisereis aan

23-08-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
94 keer bekeken
  •  
kruidvat logo 930x520
Winkelketen Kruidvat heeft de voorwaarden aangepast van een voucheractie voor een driedaagse verrassingsreis. Dat gebeurde op last van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Zo bood Kruidvat onder meer niet het wettelijk verplichte herroepingsrecht van veertien dagen op online verkochte vouchers. Verder gaat Flywise, het bedrijf dat de reizen organiseert, zijn garantieregeling verbeteren.
Actie
Onlangs startte Kruidvat een actie met reisvouchers voor een driedaagse verrassingsreis binnen Europa. Als je zo'n voucher koopt, voor 89,99 euro per persoon, weet je nog niet waarheen je reist en waarvandaan je vertrekt. Dat wordt pas duidelijk als je de voucher verzilvert bij de reisorganisator waarmee Kruidvat samenwerkt, in dit geval Flywise. Er is veel belangstelling voor de actie.
Herroepingsrecht
Het kwam de ACM ter ore dat het herroepingsrecht (voor wie zich bedenkt) niet gold voor onlinekopers. Bovendien voldeden bij Flywise de garantieregels en de algemene voorwaarden niet aan de wet. De instantie, die toezicht houdt op naleving van de regels die consumenten beschermen, trok daarop bij Kruidvat aan de bel. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor