Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Lenzen helpen Pearle en Eye Wish vooruit

20-02-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
59 keer bekeken
  •  
brillen_01.jpg
GrandVision, het moederbedrijf van Eye Wish Opticiens en Pearle, heeft afgelopen jaar heeft de verkopen afgelopen jaar zien stijgen. Het bedrijf profiteerde met name van een sterke vraag naar contactlenzen voor eendaags gebruik, liet het maandag weten bij de publicatie van de jaarcijfers.
Wereldwijd actief
Het optiekbedrijf, dat ruim 6500 winkels heeft in Europa, Amerika en Azië, behaalde in 2016 een omzet van 3,3 miljard euro. Dat is 3,5 procent meer dan een jaar eerder. De groei werd deels op eigen kracht behaald, maar ook met behulp van kleine overnames.
400 nieuwe winkels
Er kwamen afgelopen jaar zo'n vierhonderd winkels bij. Daarnaast zag GrandVision de verkopen in bestaande vestigingen met 2,2 procent aandikken. Het bedrijf boekte een nettowinst van 231 miljoen euro, bijna 9 procent meer dan in 2015. Het bedrijfsresultaat voor eenmalige posten steeg 6,7 procent naar 537 miljoen euro. ANP

Meer over:

pearle, eye wish, winkels
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor