Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Let op kleine lettertjes bij online quizjes

07-04-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
problemen_met_telefoon_01.jpg
Let op met online quizzen, waarschuwt telecomwaakhond Opta. Volgens de Opta proberen telemarketingbedrijven het Bel-Me-Niet register te omzeilen door gegevens via online quizzen te bemachtigen. Op deze manier worden mensen een warm contact, terwijl de mensen niet doorhebben dat ze dat zijn geworden door het meedoen aan een online quiz. De kans dat je die iPod, reis of fiets wint is zeer klein waarschuwt de Opta.
De Telecomwaakhond krijgt wekelijks zo’n 250 klachten binnen over telemarketeers. Naar aanleiding van deze klachten heeft de Opta contact gezocht met diverse adverteerders. Volgens Cynthia Heijne van de Opta heeft één van deze adverteerders aangegeven dat de contactgegevens worden bemachtigd via online quizjes. Mensen moeten goed opletten bij de kleine lettertjes, want daarin wordt aangegeven dat de aanbieder de consument mag bellen met nieuwe aanbiedingen. De desbetreffende bedrijven hebben al een waarschuwingsbrief van de Opta gekregen. De Opta geeft in deze brief aan dat de bedrijven alleen de gegevens mogen gebruiken als de consumenten niet in het Bel-Me-Niet register staan ingeschreven. Bron: Metro
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor