In onze uitzending van
27 augustus
lieten we de problemen van klanten van de webwinkel DIT is TV zien. Er kwamen honderden klachten binnen over dit bedrijf, die onder andere kastjes verkopen waarop je films en series kunt
streamen
. Bestellingen werden niet geleverd, en retourbetalingen niet overgemaakt. Het bedrijf liet Kassa toen weten alle klachten binnen twee weken op te lossen. Maar is dat ook waargemaakt?
Beloften
DIT is TV koos er eerder voor om niet op de problemen te reageren in onze uitzending. Wel ontvingen wij een
zelfgemaakte video
van de directeur van het bedrijf, Franklin Koll. Hierin verzekerde hij klanten dat bestellingen en retourbetalingen binnen twee weken binnen zouden zijn. Uit berichten die Kassa en de Consumentenbond ontvangen lijkt dit voornemen echter niet te zijn gelukt. Er melden zich nog steeds klanten van DIT is TV die wachten op hun geld of hun bestelling.
Telefoonkosten
Tót de uitzending van Kassa van 27 augustus liet DIT is TV hun klanten bellen naar een klantenservicenummer van 80 cent per minuut. Dit terwijl in de wet is vastgelegd dat een telefoonnummer dat voor de klantenservice wordt gebruikt, niet meer mag kosten dan maximaal 1 euro per gesprek. Gedupeerde klanten hebben echter tientallen euro’s aan kosten gemaakt door het bellen naar het veel te dure telefoonnummer van DIT is TV. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) biedt via Consuwijzer de mogelijkheid klachten omtrent klantenservicenummers te
melden
.
Ook kun je proberen bij je telefoonprovider de te veel betaalde kosten terug te krijgen. Consuwijzer biedt hiervoor een
voorbeeldbrief
.
Franklin Koll
Directeur Franklin Koll reageert nu wel in de studio op de situatie. Koll geeft aan dat de klachten bij het bedrijf bekend waren, en zij hun best doen alle klachten op te lossen.