Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Marqt doet kindermarketing in de ban

13-09-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
marqt logo 930
Supermarktketen Marqt verbant kindermarketing op ongezonde producten uit de schappen van zijn winkels. Het bedrijf is naar eigen zeggen de eerste retailer die snoep, koekjes, dranken en ontbijtgranen die door middel van (strip)figuurtjes gericht zijn op kinderen niet meer gaat verkopen.
Marqt zegt volledig gehoor te geven aan de ambities van de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding. Die wil dat winkelbedrijven definitief afstand te nemen van producten die kinderreclame bevatten en buiten de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum vallen.
De komende weken gebruikt Marqt, die momenteel vijftien filialen telt, nog wel om de huidige voorraad te verkopen. Het bedrijf denkt daar een week of vier tot vijf voor nodig te hebben. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor