Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Medisch dossier huisarts vaak incompleet'

10-04-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Dokter_2_63.jpg
Het ontbreken van een verslag van een ziekenhuisbezoek, perioden die ontbreken in het dossier, of een brief van een specialist die bij de verkeerde patiënt in het medisch dossier terecht is gekomen. Bij een steekproef van de Consumentenbond blijkt dat er veel mis is met medische dossiers van huisartsen.
Onjuist of incompleet
De bond onderzocht na verscheidene klachten 50 dossiers die waren opgevraagd bij huisartsen. ,,Bij twee derde bleken onderdelen onjuist of incompleet", benadrukt een woordvoerder van de bond. ,,In acht gevallen bleek het zelfs niet mogelijk om het dossier op te vragen, terwijl patiënten recht hebben op inzage of een kopie.''
De Consumentenbond adviseert consumenten om veiligheidsredenen hun eigen medisch dossier op te vragen en te controleren. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor