Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meer 'klimaatonvriendelijke' aanbiedingen voor rundvlees

11-11-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
98 keer bekeken
  •  
930 x 520 mager gehakt

Supermarkten maken vaker reclame voor rundvlees. Wakker Dier ziet een stijging van 14 procent in het aantal aanbiedingen ten opzichte van vorig jaar. Dat is de sterkste stijging van "stunts met dit zeer klimaatonvriendelijke vlees" sinds 2016, meldt de dierenwelzijnsorganisatie.

"Het gros van dit vlees draagt ook nog altijd geen dierenwelzijnskeurmerk. Een klap in het gezicht van het klimaat én de koeien", aldus Wakker Dier, dat folders van de twaalf grootste supermarkten heeft doorgespit.

Vomar 'aanbiedingenkampioen'

Alle supermarkten maakten in de eerste drie kwartalen van dit jaar meer reclame voor rundvleesproducten dan in dezelfde periode een jaar eerder. Koploper in de steekproef van Wakker Dier is supermarkt Vomar met 431 keer een aanbieding.

Na Vomar zijn de grootste stunters met rundvlees supermarkten Deen (362), COOP (355) en Plus (352). De kleinste stijging was te zien bij Albert Heijn en Hoogvliet. Hier steeg het aantal aanbiedingen met minder dan 10 stuks. Bij Vomar was donderdagochtend niemand bereikbaar voor commentaar.

Bronnen: ANP / Wakker Dier

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor