Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meer verkoop en aanbod duurzaam eten

09-06-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
930x520_fair trade_banaan
We kopen steeds meer voeding met een duurzaamheidskeurmerk. Vorig jaar besteedde de Nederlandse consument 27 procent meer aan eten met zo'n keurmerk dan in 2015. Dat blijkt uit de keurmerkmonitor van onderzoeksbureau IRI. In totaal werd er 3 miljard euro omgezet aan duurzame voeding.
Meer aanbod
Supermarkten bieden ook steeds meer duurzaam voedsel aan. Het aandeel binnen de totale omzet steeg in 2016 van 9,4 procent naar 11,9 procent. Vis is koploper in het duurzame segment, gevolgd door eieren en koffie/thee/cacao. Het grootste keurmerk is Beter Leven.
De monitor bestreek onder meer de keurmerken Fair Trade/MaxHavelaar, Beter Leven, MSC, UTZ en Milieukeur. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor