Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meldpunt over dienstverlening op het spoor

24-04-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
600x275_trein2_04.jpg
Wie klachten heeft over de prestaties en dienstverlening van spoorbedrijven kan die kwijt bij een nieuw meldpunt. De Maatschappij Voor Beter OV heeft het meldpunt donderdag geopend, onder meer uit onvrede over het uitvallen van treinen en het plan van NS en kabinet om treinkaartjes in de spits duurder te maken.
Weinig hoop op verbetering
De conceptplannen die staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) met NS en spoorbeheerder ProRail heeft gemaakt, bieden volgens de reizigersorganisatie weinig hoop op verbetering. ,,De reiziger komt op de plaatsen 1, 2 en 3. Mooi gezegd. Maar sinds jaar en dag worden passagiers geconfronteerd met daden van met name de NS die haaks staan op deze stelling'', aldus een woordvoerder. Reizigers kunnen hun ervaringen delen op het meldpunt voorbeterov.nl. De belevenissen zullen worden gebundeld en aangeboden aan Mansveld, ProRail, NS en andere vervoerbedrijven.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor