Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meldpunt voor kapotte vibrators

20-08-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Consuwijzer.jpg
Consumentenloket ConsuWijzer heeft een meldpunt opgericht voor problemen met producten en diensten waar mensen uit schaamte doorgaans niks over zeggen. ConsuWijzer hoopt met de meldingen over kapotte vibrators en teleurstellende verwenpakketten sterker te staan bij het aanpakken van bedrijven die zich niet aan de regels houden, schrijft het AD donderdag. Op de site consuwijzer.nl/anoniem staat ter inspiratie een top 10 van schaamproducten en -diensten. Meldingen kunnen uiteraard anoniem worden doorgegeven.
Slechts een kanten string en een kaars. Dat bleek de inhoud te zijn van het 'verwenpakket' van 50 euro dat een consument had besteld. Daar klaag je kennelijk liever niet over bij het consumentenloket ConsuWijzer van Autoriteit Consument & Markt (ACM). Om consumenten toch over de streep te krijgen, start ConsuWijzer de actie 'Durf te melden'.
De waakhond vermoedt dat consumenten in de problemen komen door een miskoop of misstand, maar dat niet durven te melden. Ze schamen zich voor het product of de dienst zelf. Het kan ook zijn dat ze zich schamen dat ze in een verkooptruc zijn gestapt.
ACM wil met de actie dit soort zaken op het spoor komen. Tegen misstanden die groepen consumenten treffen, kan de toezichthouder optreden. Consumentenrechten zijn van toepassing op álle producten en diensten, benadrukt ACM. ANP/Mediawatch/AD
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor