Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meldpunt voor klachten tandartsverzekering

10-12-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
tandarts-930x520
De Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT) heeft een nieuw meldpunt opgezet voor klachten over tandartsverzekeringen voor patiënten en zorgverleners. De ANT wil aan de hand van klachten in gesprek met zorgverzekeraars om tot betere en transparantere polissen voor de mondzorg te komen.
Onduidelijkheid
"Consumenten raken de weg volledig kwijt: er zijn meer dan 2000 mondzorg- en orthopolissen. Bovendien worden elk jaar de vergoedingen en de dekkingen aangepast: polissen met dezelfde naam worden feitelijk een heel ander product. Dat leidt tot vervelende discussies in de behandelkamer. De tandarts krijgt de schuld, terwijl de zorgverlener daar niets aan kan doen", zegt tandarts en ANT-bestuurslid Ravin Raktoe.
Mensen met klachten kunnen terecht op Mondzorgpolis.nl. Veel mensen hebben een tandartsverzekering omdat kosten vanaf achttien jaar niet meer worden vergoed.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor