Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Moederbedrijf Thuisbezorgd.nl ziet enorme toename maaltijdbestellingen

13-01-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
114 keer bekeken
  •  
thuisbezorgd.nl logo 930x520

Maaltijdbestelbedrijf Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, kreeg in het laatste kwartaal van 2020 57 procent meer bestellingen binnen dan een jaar eerder. Het aantal orders kwam uit op 179,8 miljoen. Omdat restaurants weer moesten sluiten vanwege nieuwe lockdowns werd vaker eten thuisbezorgd.

Er werd in het laatste kwartaal vaak eten besteld bij het bedrijf, ook tijdens de feestdagen en rond de jaarwisseling. De orders stegen over heel 2020 met 39 procent, tot 588,1 miljoen stuks. Jitse Groen, topman van Just Eat Takeaway, stelt dat er in de afgelopen periode voor het derde kwartaal op rij sprake was van een versnelling van de ordergroei. Het investeringsprogramma van het bedrijf is erg succesvol. In de meeste landen nam het marktaandeel toe. 

Just Eat Takeaway vooral succesvol in Verenigd Koninkrijk

Vooral over de prestaties in het Verenigd Koninkrijk is het bedrijf tevreden. Daar steeg het aantal orders in het vierde kwartaal met 58 procent. In Nederland steeg het aantal orders in hetzelfde kwartaal met 39 procent. Hierdoor steeg de omzet van het bedrijf in het afgelopen kwartaal met meer dan 60 procent. De omzet kwam uit op een bedrag tussen de 720 en 740 miljoen euro. Naar verwachting steeg de omzet met ruim 50 procent, tot circa 2,4 miljard euro. Het bedrijf schortte commissies tijdelijk op in coronatijd, om restaurants bij te staan.

De onderneming ontstond uit de fusie van het Nederlandse Takeway.com (Thuisbezorgd.nl) en het Britse Just Eat. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor