Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Naam 'Neuken Liqueur' in strijd met goede smaak

05-01-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
168 keer bekeken
  •  
Neuken Liqueur logo 930x520
De naam ‘Neuken Liqueur’ is in strijd met de goede smaak en fatsoen. Dat oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC) in een uitspraak.

Uitspraak na klacht

De RCC kreeg in november een klacht van Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en de branchevereniging van importeurs en producenten van gedistilleerde dranken in Nederland (SpiritsNL). 
Volgens de stichting en de branchevereniging passen de naam van het product en de manier waarop het geadverteerd wordt niet bij “verantwoorde alcoholmarketing”. RCC geeft beide organisaties hierin gelijk.

STIVA blij

De producent van de likeur maakte onder andere reclame met de tekst:  “Wanneer vind jij Neuken het lekkerst?” STIVA-directeur Peter de Wolf is blij met de uitspraak: "De Reclame Code Commissie heeft ons op alle punten in het gelijk gesteld. Daarmee is een helder signaal afgegeven aan iedereen die niet goed nadenkt over alcoholmarketing: als je er een potje van maakt, word je daarop aangesproken."
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor