Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nederlanders gedragen zich bij klantenservice

02-05-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bellen_groot_13.jpg
Alhoewel meer dan de helft (57 procent) van de Nederlanders wel eens is uitgevaren tegen een medewerker van de klantenservice, gedragen we ons internationaal gezien keurig. In Mexico is 86 procent wel eens tekeer gegaan tegen een medewerker, in Frankrijk geldt dat voor driekwart van de mensen. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van creditcardmaatschappij American Express onder ruim tienduizend mensen in tien landen over het fenomeen klantenservice, dat maandag is gepubliceerd.
Van de mensen die hun geduld verloren, hingen twee op de vijf de hoorn op de haak, een op de drie wilde een superieur spreken en een op de vijf hield het op een dreigement dat ze naar de concurrent zouden gaan. Schelden of de winkel uitstormen doet de Nederlandse consument in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mexicanen niet snel.
Meer mensen dan vorig jaar zijn volgens het onderzoek bereid meer geld uit te geven bij een onderneming waarvan ze vinden dat ze een uitstekende service krijgen. Bijna zeven op de tien mensen geeft aan dat ze dit daadwerkelijk hebben gedaan.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor