Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

‘Nederlanders minder op sociale media’

07-11-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
social media
Het socialmediagebruik onder Nederlanders is vorig jaar afgenomen. Dat blijkt uit grootschalig onderzoek van Multiscope. Het gemiddelde gebruik per dag is gedaald tot onder de tachtig minuten.

De meeste tijd wordt besteed aan Facebook en Whatsapp (beiden 32%), gevolgd door Instagram (8%). Het totale aantal minuten is ten opzichte van 2017 gedaald van 1,2 naar 1,1 miljard minuten. Dat komt neer op 5 minuten minder Facebook en 4 minuten minder WhatsApp per dag. Een kwart van de socialmediagebruikers denkt in de toekomst nog minder tijd te gaan besteden op Facebook.

Instagram populair

Ook het gebruik van Snapchat, Skype en Twitter neemt af. Uitzondering is Instagram: daar steeg het gebruik gemiddeld met twee minuten per dag. Het aantal gebruikers op het populaire platform neemt ook meer toe dan bij andere sociale media. Inmiddels maakt bijna een derde (32%) gebruik van Instagram.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor