Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Nederlandse ouders hebben prioriteit'

15-05-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
baby_drinkt_melk_02.jpg
Nederlandse ouders hoeven zich geen zorgen te maken over de export van babymelkpoeder naar China door Nutricia. De Nederlandse markt heeft voor Nutricia prioriteit. Dat laat de fabrikant woensdag weten in reactie op berichten in de media dat de verkoop van melkpoeder in China ten koste gaat van Nederlandse baby's.
'Exponentieel groeiende vraag'
Nutricia verkoopt sinds dit jaar melkpoeder aan China, maar dat is veel minder dan wat er aan Nederlandse winkels geleverd wordt zegt een woordvoerder van het bedrijf. Het bedrijf probeert ondertussen aan de ,,exponentieel groeiende vraag'' naar babymelkpoeder in Nederland te voldoen door de productie verder op te schroeven, aldus de zegsman. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor