Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'NIP-test is klantonvriendelijk'

25-03-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
zorgverzekering dokter 930 520 ziekenhuis
Amsterdamse verloskundigen vinden dat er voor zwangeren onnodige barrières worden opgeworpen om een NIP-test te krijgen. Zij kunnen het bloed daarvoor alleen laten prikken bij een ziekenhuis in plaats van bij hun verloskundige en dat leidt tot een onnodige versnippering van de zorg, zeggen ze zaterdag in Het Parool.
Redenen
,,Het is voor mij toch niet uit te leggen aan al die vrouwen dat ze vanwege logistieke onkunde van de overheid nog een keer naar het ziekenhuis moeten?'', vindt directeur Meltem Kaya van Bevalcentrum West. Volgens projectleider Erik Sistermans van de acht Nederlandse UMC's die de screening aanbieden, is er om kwalitatieve, logistieke en financiële redenen voor deze oplossing gekozen. ,,We moeten fatsoenlijk omgaan met het geld dat we voor deze test krijgen.''
Bron: Het Parool/ANP

Meer over:

nip-test
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor