Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

NPO zet mes in programmasites

08-04-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
NPO_05.jpg
Publieke omroepen moeten het aantal websites rond programma's in 2016 drastisch terugbrengen. De NPO stelt voor websites te schappen als ze minder dan 100.000 bezoekers per maand trekken.
Actief bijhouden en verversen
Directeur televisie Frans Klein van de NPO zei woensdag dat de omroepen momenteel ongeveer honderd van de zeshonderd websites actief bijhouden en verversen, waarop onder meer de programma's versnipperd zijn terug te kijken. Daar blijven er vijftig van over.
Versnippering voorkomen
Websites die mogen blijven zijn van de consumentenprogramma's Kassa, Radar en de kennisquiz De Slimste Mens, omdat ze veel publiek trekken en erg interactief zijn. De NPO wil versnippering voorkomen. ,,Wat we niet willen is op twintig terreinen een NPO gemist-dienst introduceren. Dat gaan we beter ordenen'', zei Klein. ,,Sites die alleen herhalen wat er eerder te zien was, voegen niets toe'', zei Shula Rijxman, lid van de Raad van Bestuur.
Themaportals
De nieuwe strategie heeft ook gevolgen voor themaportals, zoals NPOGeschiedenis. Onderzocht wordt of deze portal bijvoorbeeld onder de website van het programma Andere Tijden kan hangen.
Pauw
Klein maakte eveneens bekend dat de talkshow Pauw van de VARA na de zomer een vervolg krijgt op NPO 1, omdat de kijkcijfers sinds de start van het latenightprogramma gestaag zijn gegroeid naar ruim 700.000 kijkers. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor