Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

NS stuurde klantgegevens per ongeluk door

13-02-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
930x520_ns1
De NS heeft bankgegevens van 5000 klanten per ongeluk naar drie klanten gestuurd. Dat gebeurde begin deze maand, maakte het spoorbedrijf vrijdag bekend. De oorzaak was een menselijke fout.
Betalingsverzoeken
De drie klanten ontvingen per mail een brief met in de bijlage betalingsverzoeken van ongeveer 5000 klanten. Daarin stonden de namen, adressen en bankrekeningnummers van die klanten.
Excuusbrief
De NS heeft alle betrokken klanten een excuusbrief gestuurd. Ook met de drie ontvangers werd contact opgenomen met het verzoek de ontvangen informatie weg te gooien.
Volgens de NS is het ,,erg onwaarschijnlijk dat de betrokken klanten nadelige gevolgen zullen ondervinden'' van de fout. Het bedrijf heeft de fout gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor