Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nu al 110 klachten over valet-parking rond Schiphol

09-08-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
804 keer bekeken
  •  
parkeren valet parking 930
Dit jaar heeft de marechaussee al 110 meldingen ontvangen over problemen met valet-parkingbedrijven rond Schiphol.
Bij valet parking geeft de reiziger zijn auto af, waarna die door het bedrijf ergens wordt geparkeerd. De meldingen betreffen parkeerschades, bekeuringen die met de auto zijn veroorzaakt, vernielingen, verkeersongevallen en veel extra kilometers op de teller. 

Lees contract goed na en maak afspraken

De marechaussee drukt klanten op het hart het contract goed door te lezen en afspraken te maken over bijvoorbeeld het aantal kilometers dat wordt gereden en waar de auto wordt neergezet. Een woordvoerster zegt dat men altijd melding moet maken van misstanden bij de marechaussee, de politie en bij het bedrijf zelf. De marechaussee geeft aan zelf niet te kunnen optreden, omdat het meestal gaat om een geschil tussen de consument en het bedrijf. Daarmee is het een civielrechtelijke kwestie.
Valet parking rond Schiphol zorgt voor toenemende overlast, wegens langs de weg geparkeerde auto's of geparkeerde auto's op bedrijventerreinen met een parkeerverbod. Handhavers van de gemeente Haarlemmermeer, waar de luchthaven onder valt, treden er streng tegen op. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor