Oad Bus werkt aan comeback bekende reismerk
20-12-2014
• leestijd 1 minuten
Oad Bus, een doorgestart onderdeel van de vorig jaar failliet verklaarde Oad Groep, werkt aan een comeback van het bekende reismerk. De onderneming is in gesprek met diverse andere reisorganisaties om het eigen aanbod aan reizen te kunnen uitbreiden.
Campagne
,,In het land verkeren veel mensen nog in de veronderstelling dat Oad failliet is'', zegt Karen van der Zanden, directeur bij Oad, zaterdag in een interview met De Twentsche Courant Tubantia. ,,Die perceptie willen we beïnvloeden met een grote campagne die we begin volgend jaar onder andere op tv starten, een nieuwe gids en een vernieuwde website.''
Moeilijke marktomstandigheden
Oad ging in september vorig jaar failliet, naar eigen zeggen als gevolg van moeilijke marktomstandigheden. Kort hierna wist de curator voor verschillende onderdelen van het bedrijf nog investeerders te vinden, waardoor die konden worden voortgezet. Het Oad-busbedrijf, dat doorstartte met zo'n 200 medewerkers, was één van de onderdelen van de Oad Groep die tot aan het faillissement een positief rendement behaalde.
Geen kopie
Het 'nieuwe Oad' dat Van der Zanden en topman Frans Schuitemaker voor ogen hebben is geen kopie van de vroegere reisorganisatie. ,,We gaan bijvoorbeeld niet her en der winkels openen en ook niet zelf zon- en vliegvakanties ontwikkelen, waarop het vroegere Oad voor 80 procent draaide'', legt Van der Zanden uit. ,,We gaan het aanbieden in samenwerking met partners, met collega-reisorganisaties die dergelijke reizen al in het pakket hebben. Die kunnen straks ook op ons platform worden geboekt.''
ANP