Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ombudsman onderzoekt digitale postbus MijnOverheid.nl

15-02-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
173 keer bekeken
  •  
mijnoverheid 930
De Nationale ombudsman gaat naar aanleiding van een reeks klachten onderzoek doen naar de digitale postbus van de website MijnOverheid.nl. Bij zowel de Nationale ombudsman als MAX Ombudsman komen geregeld klachten binnen over gemiste berichten in de digitale postbus.
Berichtenbox
In de Berichtenbox van MijnOverheid.nl komen brieven van onder meer de Belastingdienst, de Sociale Verzekeringsbank, het UWV, de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW), gemeenten, provincies en waterschappen.
Omroep MAX heeft daarom een speciaal meldpunt opgericht om klachten te verzamelen. De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen neemt die klachten mee in een onderzoek. Hij wil weten tegen welke problemen mensen aanlopen bij het gebruik van de Berichtenbox. Van Zutphen zei dat dinsdag in het MAX-programma Meldpunt!
'Niet iedereen kan ermee overweg'
Ruim zes miljoen mensen hebben de digitale postbus inmiddels geactiveerd. Volgens Omroep Max kan nog niet iedereen er goed mee uit de voeten. ,,Zo zien mensen rekeningen of oproepen over het hoofd, waardoor ze extra kosten maken door aanmaningen en incasso’s.''
Van Zutphen zei in Meldpunt! dat onder de mensen die het lastig vinden de Berichtenbox te gebruiken ouderen zijn en mensen die zich de aanschaf van een computer niet kunnen veroorloven. ANP / Meldpunt Max
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor