Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Online boodschappen doen wint aan populariteit

30-01-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
94 keer bekeken
  •  
boodschappen 1127
Ongeveer een op de vijf Nederlanders heeft het afgelopen jaar weleens online zijn boodschappen gedaan, bij online supermarkten als ah.nl of Picnic. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van 2016, blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Multiscope. 
De belangrijkste redenen om niet naar de supermarkt te gaan zijn tijdbesparing en het niet hoeven tillen van zware spullen, blijkt uit een enquête onder 7300 mensen.

Wekelijkse handeling

Vorig jaar shopte 1,6 miljoen mensen bij een online supermarkt. Voor veel van hen is dit een wekelijkse handeling. Onderzoekers verwachten dit jaar verdere groei van de online supermarkten. Vooral mensen in de categorie tot vijftig jaar kiezen vaker voor de online optie.
Hoewel Albert Heijn de grootste online supermarkt is met ongeveer vijftig procent marktaandeel, werd de concurrentie met Picnic en Jumbo wel heviger. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor